Oppimisen arviointi ja seuranta lukutaidossa
******************************
Kohderyhmä
Opettajat, lasten ja nuorten kanssa työskentelevä moniammatillinen henkilöstö
Ohjelma
Lukutaidon tukeminen on sitä tehokkaampaa mitä varhaisemmin se toteutetaan. Jotta tukemaan päästään mahdollisimman varhain, vaikeudet on tärkeää tunnistaa heti niiden ilmetessä. Tuen suunnittelun ja toteuttamisen kannalta tuen tarpeen tunnistaminen on olennainen, mutta ei riittävä askel. Sen lisäksi tarvitaan yksilöllistä arviointia ja oppimisen seurantaa, joiden avulla tukea voidaan kohdentaa yksilöllisesti sekä seurata tuen vaikuttavuutta. Siten arviointi ja tuki limittyvät saumattomasti toisiinsa.
Koulutuksen sisältöjä ovat mm.
- Lukutaidon arviointi tukivastemallin mukaisesti
- Oppimisen seurannan välineet ja käyttäminen
- Tuen muokkaaminen seurannan tulosten perusteella
Kouluttaja
Riikka Heikkilä, PsT, neuropsykologian erikoispsykologi, LUKINO hankkeen vastaava tutkija, Niilo Mäki Instituutti
Muut tiedot
Tilaisuus on maksuton.
Tilaisuus järjestetään webinaarina (Teams).
Tilaisuus tallennetaan. Tallenne lähetetään ilmoittautuneille n. 1-7 vuorokauden kuluttua tapahtumasta. Voit ilmoittautua myös vain tallennetta varten.
Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia.
Katso myös
“Pelaa fiksusti”- Erityislasten digitaalinen hyvinvointi, 21.3.2024 “Pelaa fiksusti”- Erityislasten digitaalinen hyvinvointi
Päällekkäistyneet oppimisvaikeudet, 26.3.2024 Päällekkäistyneet oppimisvaikeudet
Haastavasti käyttäytyvän lapsen nepsy-piirteiden ymmärtäminen kouluympäristössä ja tukitoimia, 10.4.2024 Haastavasti käyttäytyvän lapsen nepsy-piirteiden ymmärtäminen kouluympäristössä ja tukitoimia
Lisätietoja
Miikka Metsola, miikka.metsola (at) avi.fi, p. 0295016046