Parallellprogram 30.10.2024 kl. 9:15-10:15
I samband med kursanmälningen kan du anmäla dig till ett av följande parallellprogram.
Hur ogynsamma uppväxtvillkor påverkar barns skolgång och inlärning Barns reaktioner på en otrygg uppväxt kan lätt feltolkas, genom ökad kunskap kan vi bättre förstå och tillgodose dessa barns behov av stöd i skolan.
|
Klassföreståndaren och den generellt inriktade elevhälsan Har klassföreståndarrollen ändrats i och med att elevhälsan delats in i den individuella och den generella elevhälsan? Bland annat den här frågan diskuterar vi tillsammans.
Maria Lingonblad & Tove Ajalin, Folkhälsan, Inger Damlin, FSL och Malin Eriksson, RFV |
Utvidgade läroplikten och välmående i praktiken på andra stadiet Den utvidgade läroplikten har inverkat på de ungas val av studieplats, men på vilket sätt påverkar detta studerandenas anknytning till varandra och till studiemiljön?
Rebecca Karlsson, Åbo Akademi |
Digitalt välbefinnande (Åk 1-9) Miljön som barn och unga umgås i är väldigt annorlunda från tidigare. Största delen av kontakten med vänner sker i spel och på sociala medier. Onlinemiljöer medför nya utmaningar som vi vuxna behöver vara redo att reagera på. Vi kan inte jobba emot förändringen men vi kan stöda barn och unga i den nya tillvaron.
|