Regionförvaltningsverket ordnar ett svenskspråkigt informationsmöte för kommuner och privata serviceproducenter. Under informationsmötet behandlas tillståndsprocessen för privata serviceproducenter inom småbarnspedagogik. Förändringar i ansökningsförfarandet har skett från och med 1.1.2024 på grund av den digitala ansökningsservicen.
Informationsmötet inleds med en kort introduktion i tema varefter deltagarna har möjlighet att ställa frågor och diskutera. Du kan också lämna in dina frågor på förhand via länken i anmälningen eller per e-post noora.lohi@avi.fi.
Innehåll
- Tillstånds- och anmälningsförfarandet, beskrivning av processen
- Serviceproducentens, kommunens och regionförvaltningsverkets roller
- Tidsramar och övergångsperioden
- Skillnader mellan processen för kedjor och små serviceproducenter
- Beviljande och återkallande av tillstånd
- När behöver man söka om ändring av tillstånd?
- När ska man lämna in anmälan?
- Föreståndarbyten
- Allmänna förutsättningar för verksamheten
- Förutsättningar för personer med bestämmanderätt
- Ansökningen i Soteri
- Fullgöranderapporten
Föreläsare är överinspektör Noora Lohi.
Plats/format:
Microsoft Teams (länken skickas till alla anmälda)
Informationsmötet bandas inte in.
Målgrupp
Personal inom småbarnspedagogik, Administrativ personal, Ledande tjänstemän
Övrig information
Sista anmälningsdagen är 27.1.2024
Ändringar i programmet är möjliga.
Om programmet:
Noora Lohi, noora.lohi@avi.fi, tfn 0295 016 642
Om anmälan och annullering:
Heidi Henriksson, heidi.henriksson@avi.fi, tfn 0295 018 021